klik la kengkawan bg aku kaya ckit

Khamis, 13 September 2012

Pepatah Umpama Ibarat Bak Seperti

Bidalan, pepatah, pribahasa dan seangkatan dengannya merupakan kata-kata yang digunakan orang-orang terdahulu untuk memberi nasihat, memujuk, memerli dan juga seangkatan dengannya. Mak dan abah aku juga tidak terkecuali. Mereka juga selalu menggunakan pepatah yang kadang-kadang aku sendiri tidak pernah mendengarnya. Ada kawan yang kata abah aku ni pandai juga berfalsafah..MEMANGLAH..aku terkenal sebagai pemerli yang bisa menyentap hati manusia..tAPI abah aku 10 kali ganda lebih pedas jika dia mula memerli orang..jadi, berhati-hatilah bila bercakap dengan abah aku ya..

pernah suatu hari aku dah xtau nak masak apa..sebab abah memang x suka makan benda yang sama ja setiap hari..
MAKA....aku telah diperli
DR. MAHADHIR BOLEH RANCANG MALAYSIA SAMPAI KE WAWASAN 2020..HAMPA NAK MASAK UNTUK ESOK PON DAH XTAU NAK MASAK APA..
teettttt.....terdiam buat beberapa minit...

suatu hari abang bawa aku keluar membeli barang..dan abag telah membeli sesuatu untuk aku..tapi abah ingat aku yang telah membeli semua tu..
MAKA...aku telah diperli
SITI...JANGAN SERONOK SANGAT DOK BELANJA...ABAH NI BERAK PON DAH TAK KELUAQ TAIK..
hahaha...pepatah ni kasaq sikit ya...keh8..tau x maksudnya????
maksudnya..jangan terlalu boros, abah sekarang bukan ada duit sangat..

INI BARU ABAH...KALAU MAK PULA...

setelah pulang dari menghantar adik ke uitm Shah Alam...emak pon berkata:
HANG TENGOK KAWAN SEBILIK NGAN CT SARAH TU OK X?? TAPI KALAU MENYOMBONG MEMANG X PADAN DENGAN MUKA LA.....
hahahha..gila sentap...
mak aku bukan apa..mak tak pernah kisah dengan orang yang hodoh...xlawa dan sebagai..kalau x , dah lama la dia x mengaku aku ni anak dia...kah7.. tapi apa yang mak kisahkan ialah peribadi, sahsiah dan akhlak seseorang itu...jangan menyombong...umpamanya mak nak cakap..jika tidak punya rupa paras yang elok jangan la pula akhlak juga begitu...sekurang-kurangnya biarlah seperti ini...biar buruk rupa asal elok perangainya...




hahha..waktu ni aku (berbaju kelabu) sedang disoal siasat oleh abah..berkenaan kesan calar dan kemek di bahagian belakang kereta abah..keh4..kantoi2..

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

budak baik mesti klik iklan ni, terima kasih ya..

ANDA PENGUNJUNG KE