klik la kengkawan bg aku kaya ckit

Rabu, 19 September 2012

CiNtA GaYa bAhASa

jangan biarkan semuanya
 hanya metafora yang kadang-kadang
 mampu bertukar menjadi hiperbola.
.anafora cinta bukti penegasan
bahawa tiada cinta abadi
selain cinta-Mu.
diksi-diksi indah ku susun
 kemas memohon rahmat daripada-Mu.
 sesungguhnya cinta itu indah..
tapi lebih indah jika kitabMu
ku kupas dan hayati
makna-makna disebalik mukjizat teragung itu.

ingin sekali aku menjadi hamba yang solehah..
ku cuba amal hidup menurut syariatMu
 dan ku cuba praktik sunnah rasulMu..
aku jauhi sifat munafik
yang hidupnya seperti  personifikasi,
perlambangan yang tidak mungkin dilakukan.
simile segala rasa membuak-buak
sehingga aku rasa aku begitu jauh..
jauh..untuk mendekati..
hampir aku putus semangat
 tatkala semua memandang sinis perubahanku..
ku cekalkan hati
agar rima cinta sentiasa menebal

aku cuba lakukan semuanya berlandaskan namaMu..ya RABBB...

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

budak baik mesti klik iklan ni, terima kasih ya..

ANDA PENGUNJUNG KE