klik la kengkawan bg aku kaya ckit

Selasa, 19 Jun 2012

aku hilang seorang lagi abang

Kepulangan aku ke kampung bukan disambut khabar yang menggembirakan, tapi kesedihan ..aku tak tahu macam mana nak mula..entri kali ini akan aku ceritakan perihal cinta abang aku yang ke-5 yang mendapat tentangan oleh kedua ibu bapa kami.. mungkin juga jodoh mereka kuat, kami dah usaha menjauhkan mereka. Tetapi perancangan Allah lebih kuat berbanding usaha kami.
Aku ingat hubungan abang omar dengan pasangannya xkan ke mana. Abah memang tidak berkenan dengan gadis dan keluarga tersebut. Sejak dari mula lagi Nampak sangat abang ni dipergunakan. Abang sanggup buat apa sahaja demi cinta mereka.. ayah gadis tersebut merupakan seorang bomoh.. abang pernah ditawarkan ajaran2 bomohnya itu.. hurmm..entahlah..mungkin hubungan mereka ni dah erat..mak dah telifon abang2 YANG LAIN gbh
 suh bagi nasihat, dan macam2 lagi la..tapi semuanya x jalan..
16 JUN 2012 SABTU;
Setibanya aku ke kampung dari tg malim, dah malam dah pon.. tiba2 abang ke-3 , samsul datang sambil menunjukkan hp barunya.. aku pon ambik belek2..lepas tu, abang buka gambar. Aku ingat dia nak tunjuk gambar anaknya. Tetapi gambar perkahwinan abang aku ,omar. Satu persatu gambar aku belek.. aku dah takdak perasan.. terkedu.. aku memang diam.. aku xtau nak cakap apa… aku tau abang samsul tgh perhatikan aku..aku buat2 x terkesan bila lihat gambaq tu.. lepas tu aku p dapur..aku terus menangis.. aku x sangka. Aku x  jangka.. abang yang aku sayang sanggup buat macam ni..
17 JUN 2012 AHAD
Pagi ahad, emak bagitau abah yang abang omar dah kawen..dan jawapan abah hanya .. YA, ALLAH…
Emak: Abahnya, kita redha jalah..biarlah depa nikah. Daripada depa dok buat dosa..kita ni pon tumpang tanggung dosa depa jugak.. kita doakan yang terbaik ja la..
Abah: aku bukan apa, aku xmau orang dok kuda2 dia ja nanti..
Aku: apa akuu boleh buat, aku menangis ja la..sayu aku dengar mak pujuk abah.. abh pula terdiam dengan tindakan abang sulung dan ketiga aku, mereka telah mengaturkan perkahwinan abang aku yang ke-5. Sekeras-keras hati abah.. abah pasrah.. mungkin dia Cuma tak dapat terima, anak yang dibela selama ni hilang begitu sahaja..kerana cinta, anak dah tak ingat ibu dan bapanya..
19 JUN 2012 SELASA
Semenjak berkahwin pada 15/16 jun 2012, abang omar dah tak balik2 ke rumah.. Ya, Allah kau lindungilah abang aku OMAR MOKTAR B. MOHD SHAFIE dari sebarang kesusahan dan musibah.. engkau redhailah perkahwinan mereka dan engkau redhakanlah hati emak dan abah.. 

***sebaik-baik perkahwinan adalah perkahwinan yang mendapat restu oleh kedua ibu bapanya***

4 ulasan:

  1. Sabar PK, ang kena jadi penguat semangat mak dan abah ang, sian kat dorg.

    Doa2kan semoga abg ke-5 ang balik rumah, mintak maaf dgn mak abh ang...sian kat depa

    BalasPadam
  2. betul2..tabahkan hati..jd penguat semangat mak n abah ang...redha dengan apa yg jd...doakanlah yg terbaik utk abg ang n famili baru dia...pas2 suh mak ang bnyakkan berdoa..insyaAllah, doa dr seorang ibu, mudah dimakbulkan..semoga hati dia lembut utk kembali ke pangkuan keluarga ang...

    BalasPadam
    Balasan
    1. dah jodoh depa kan..moga depa bahagia..

      Padam
  3. sedih sangat..huhuhu..tadi mak solat subuh sambil menangis..tgh malam semalam.. mak tertidoq kat depan..aku dok tgok fb..pastu mak terjaga sebab ada bunyi moto 125..pastu mak tnya, omaq balik ka? huhuhu..mcm mana aku nak kuat..aku pon x mampu nak tgok mak mcm tu..automatik air mata aku keluar.

    BalasPadam

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

budak baik mesti klik iklan ni, terima kasih ya..

ANDA PENGUNJUNG KE