klik la kengkawan bg aku kaya ckit

Rabu, 29 Ogos 2012

IDEA MENULIS ENTRI

Terdapat kawan yang hairan...dari manalah aku mendapat idea menulis entri di blog. Sebenarnya terdapat banyak faktor yang menyebabkan aku menulis di blog. Antara sebabnya sebagai salah satu cara aku meluahkan rasa. Tidak kesemua perkara atau masalah yang kita cerita atau luahkan kepada kawan2 akan mendapat perhatian mereka. Kadang-kala mereka hanya sekadar mengangguk-anggukkan sahaja kepala mereka, padahal mereka tidak memberi perhatian sepenuhnya kepada permasalahan yang kita ceritakan pun..entah ya atau tidak..ini telahan aku saja...sebab apa aku kata macam tu...sebab aku pun sama..kadang2 bosan dengar kawan cerita...kita ya kan sajalah...keh6x... jangan marah..

Selain itu, mungkin kerana sesuatu perkara itu terlalu penting dan peristiwa tersebut aku tak nak lupakan. Jadi, aku garapkanlah menjadi salah satu entri aku. Konon macam diari peristiwa manis dan pahit dalam kehidupan lah..ggiiituuu...kata kau...nak tulis dalam diari rasa mcam kuno sangat. tapi kalau sesuatu peristiwa tu terlalu peribadi dan sensetif aku takkan tulis la dalam blog ni..malu sih..begitu jugak sesuatu perkara tersebut terlalu menyakitkan hati..malas nak tulis takut merosakkan blog aku ja..kah6..gila jahat kau siti...

Kalau ada permasalahan cinta pula...untuk pengetahuan semua, selama 23 tahun aku hidup..aku tidak pernah sekalipun bercinta..PERLUKAH????? kalau dah sampai seru kawen..kawen ja la nanti...sebab apa banyak aku tulis pasal cinta..semuanya punca daripada sekeliling jugakla..satg dengar cerita kawan putus tunang la...putus cinta la...pak we main kayu hoki la..eh6..kayu tiga..apsal la depa suka main kayu???hohoho...kadang2 kisah cinta yang aku tulis tiada kaitan langsung dengan aku..sekadar bingung dengan masalah cinta kawan2 sekeliling..jadi aku masukkan ja dlm blog aku ni...baguskan!!!!

aku juga sedar ramai kawan-kawan yang selalu baca aku ni..tu pun setelah aku paksa..keh..maaf kawan ya..tapi ada juga yang dah jadikan blog aku sebagai blog kegemaran mereka...ada yang kata suka baca sebab kelakar...kadang2 ada yang tanya dah update entri ka??? macam bagus ja kan..kah6 tak kurang yang membenci aku..baca blog aku sebab nak tengok sama ada aku ada tulis x pasal dia...maaf la ya...nak sangat tulis..tetapi disebabkan mendapat teguran daripada rakan2 aku terpaksa batalkan niat murni aku tu...hehe..

Sekarang ada pula pembaca baru.., iaitu anak2 MURID aku la...terima kasih cikgu ucapkan...bacalah cikgu x kisah pun..kadang2 pengalaman ni kita harus kongsi bersama,, biarpun perkara tu sesuatu yang memalukan...agar ia menjadi ikhtibar dan pengajaran pada masa kelak...tapi jangan lupa baca buku sudahla ya..ilmu penting..pendidikan penting...masa depan tu penting...umur kamu sekarang penentu siapa kamu 10 tahun akan datang..ingat pesan cikgu ni tau...main2 jugak..belajar2 jugak..


3 ulasan:

  1. As-Salam. Menarik sekali perkongsian yang diberikan. Ya, memang banyak sumber untuk mendapatkan idea menulis entri di dalam blog. Ia boleh disesuaikan dengan niche blog kalau mahu.

    www.hasrulhassan.com

    BalasPadam
    Balasan
    1. waalaikummusalam...terima kasih sebab sudi singgah dan beri komen yang positif dlm, blog saya

      Padam
  2. Ulasan ini telah dialihkan keluar oleh pengarang.

    BalasPadam

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

budak baik mesti klik iklan ni, terima kasih ya..

ANDA PENGUNJUNG KE