klik la kengkawan bg aku kaya ckit

Rabu, 15 Ogos 2012

KISAH RAMADHAN

Tinggal 3 hari lagi umat Islam bakal menyambut Lebaran. Azam aku Ramadhan kali ini ialah khatam al-Quran..huhu InsyaAllah tinggl 4 juzuk lagi..alahai...Esok sudah mahu bertolak pulang ke kampung halaman. harap-harap perjalanan aku selamat hendaknya. tapi masih banyak perkara yang belum aku selesaikan..

1. jahit manik di baju raya
2. khatam al-Quran
3. buat kuih raya
4. servis kereta..

harap sangat berakhir saja bulan ramadhan tidak bermakna berakhir segala amal ibadat di bulan syawal nanti..mungkin boleh diteruskan dengan puasa 6..

kali ini disebabkan penyakit yang aku hidapi aku terpaksa meninggalkan puasa selama 2 hari..tapi aku anggap semua ni dugaan di bulan ramadhan.

ketupat lemang di pagi hari, 
lemang dibeli di tepi pekan,
lebaran menjelma sekali lagi
syawal dirai amal diteruskan.

***SELAMAT HARI RAYA AIDILFITRI, MAAF ZAHIR DAN BATIN***

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

budak baik mesti klik iklan ni, terima kasih ya..

ANDA PENGUNJUNG KE