klik la kengkawan bg aku kaya ckit

Sabtu, 19 Februari 2011

AKU DAN KASUT

KASUT OH KASUT

kisah ni berlaku waktu aku tingkatan 5 Nak kata lucu memang lucu, tp sedih juga kisah ni sampai aku menangis dalam bilik pengetua,,huhuhuhuhu
Kisah ni bermula sewaktu kelas PJK, kami x layan la asal pjk p padang,,kami waktu pjk p bilik komputer la,,hehehe,,kan setiap kali masuk kena tanggalkan kasut kat luar,,masuk dalam bilik komputer tu apa lagi mcm2 la,,sok sek sana sok sek sini,,hahhaah  pastu tiba2 pengetua datang,,apa lagi semua jadi baik la,,,lepas kena ceramah ngan pengetua brapa puluh minit ntah, pngetua pon kluar,,la,,,kami pun sambong blik la sok sek sana sok sek sini,,

habis ja waktu PJK kami pun kluar la, apa yang mngejutkan aku, kasut aku xdak,,huhuhuhu gila la,,aku nak jalan mcm mana,,sapa plak la yg ambik kasut aku yang buruk tu,,xkan orang bkenan kot dah carik2 kot,,mula2 ingatkan budak2 klas kat ctu yg ambik, sbb biasala sekolah aku ni mmg sekolah ternakal kat perlis,,hehheeh,,punya la cari,,dlm toilet la,,celah2 pokok dan ada jugak kawan aku yang cari kat dlm tong sampah,,hahhaha,agak2 la,,hina pulak aku rasa,,kwan aku kata mungkin mak cik cleaner ambik buang dlm tong sampah,,


p/s: nak cerita la ckit pasai kasut aku ni, kasut hitam sbb aku ni pengawas perpustakaan,,,hahhaha pengerusi lagi tu,,,tp jd ketua pengawas mcm hampeh ja,,,nasib la sapa suh undi aku!!!kasut aku ni mmg dah nazak sgt2,,dengan terkoyaknya,,hahha aku rilek ja pakai,,sbb aku kan BRUTAL PUNYA BUDAK!!!aku bukan xnak beli baru,,ala bukan tercabut tapak pon,,aku pakai ja la,,biaq la sampai x bleh pakai terus,,aku ni bukan orang susah sgt sampai nak beli kasut baru pon x bleh,,hahahha,,tp syg,,lagi brapa minggu ja lagi nak hbis sekolah kowt,,aku pakai kasut budak laki pnya ala yg warna hitam pastu ada line merah,,kwn2 semua kata aku pakai kasut org main bola sepak,,hahhaha,lantak la,


sambung balik, kisah kasut aku hilang td,,cari punya cari sampai x jumpa,,cikgu juga tidak terkecuali mencari kasut aku,,ahhha,,,riaksi aku waktu tu, cuma gelak dan gelak,,habis xkan nak suh aku nangis kowt,,,x machoo la,,kawan2 pon dah x tau nak cari mana,,akhirnya kwan aku ni p pejabat jumpa PK(penolong kanan) Cik Siti Aminah,,cik MIn ni mmg kamcing ngan kami,,hehheh kawn2 pon crita la kat dia pastu dia bg kasut dia suh aku pakai,, nak tau kasut apa yg dia bg,,

NI DIA~

                                               


aku pun pakai la kasut ni bjalan dlm sekolah,,semua org tgok,,siap tnya lagi,,,adoii,,kena la jawab,,huhuhun penat la,,waktu tghari tiba2 ada org cari aku,,,dia ckap pengetua nak jumpa,,hah!!aapa plak laa aku buat sampai cari aku ni,,,adoii satu keja plak nak jumpa ddia,,,masuk ja aku dlm bilik pngetua, aku nmpak cikg PJk td pon ada,,hah!!komplot apa depa nak main ngan aku ni,,,pastu aku nampak KASUT KESAYANGAN aku ada kat ngan pngetua aku,,rupa2nya PENGETUA aku dalangnya,,yg mencuri kasut aku,,

DISEBABKAN kasut aku ni terlalu'cantik', pengetua aku pun ambik la,,sbb dia ingat aku ni pelajar miskin kat sekolah tu,,hahahaha,,,sesi soal jawab pon bermula,,,adoi jawab2,,dia tnya aku jawab

Antara soalan yg pengetua tanya
1 kamu org susah ka??
2 adik beradik berapa org??
3 yang masih bersekolah??
4 ayah kerja apa??

jenuh la aku cerita yg aku bukan xdak duit nak belii kasut,,aku ckap aku nak pakai sampai kasut ni teruk, btul2 teruk,,hahahah

PENGETUA: KALAU KAMU ORG SUSAH CAKAP LA, BUAT APA NAK MALU2 KENAPA NAK MALU KALAU BETUL KAMU MMG ORG SUSAH,,KAMI BOLEH BANTU KAMU,,


adoi penat la bmain kata ngan pengetua aku ni,,last sekali menangis aku,,sbb terharu pengetua aku ni terlalu baik,,huhuhu


 YANG BESH, ESOKNYA AKU DPAT KASUT BARU,,HAHHAHA,,AKU DAH CKAP AKU BUKAN ORG SUSAH DIA DESAK JGAK,,HAHAH,,,AMBIK JA LA DAH ORG NAK BG

TERIMA KASIH PUAN NORLIA BT MD ZAIN,,ATAS KEPERIHATINAN ANDA!!!


2 ulasan:

  1. wooo..terbaeklah cerita kasut anda!...ak bru tau...hehehe

    BalasPadam
  2. ya la,,,ang kan sek teknik waktu tu!!!!

    BalasPadam

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

budak baik mesti klik iklan ni, terima kasih ya..

ANDA PENGUNJUNG KE