klik la kengkawan bg aku kaya ckit

Isnin, 24 Januari 2011






NAK COUPLE, TP KENA PK DULU


kalau boleh inilah yang cuba aku lakukan, iaitu x ingin bercinta sebelum berkahwin, tp jika cinta itu hadir juga dalam hidupku sebelum aku dinikahkan, aku terima juga dengan seadanya.kalau boleh aku ingin mengikut jejak langkah kedua ibu bapaku yang bercinta setelah mereka mendirikan rumah tangga. Alhamdulillah, aku lihat perkahwinan kedua ibu bapaku bahagia sehingga sekarang setelah mempunyai 8 orang anak dan seorang cucu. Buat masa sekarang la, mendatang x tahu lagi berapa banyak cucu yang bakal terhasil

berbalik kepada orang tua aku. abah aku bernama MOHD SHAFIE B AHMAD, manakala emakku pula bernama NORHAYANI BT HASHIM. Kisah mereka bermula setelah atok2 n nenek2 aku menjodohkan mereka berdua. abah ngan mak memang  x pernah bjumpa sepanjang mereka dijodohkan sehinggalah hari perkahwinan mereka. aku yang dengar emak aku cerita ini pun ngeri..mana mungkin kita boleh terima org yg tidak kita kenali secara tiba2 menjadi suami kita

aku ingat lagi emak aku dulu pernah mengeluh n merungut(lebih kurangla) kat abah aku ni di hadapan aku dan adik lelaki aku.
emak:"abah ni dulu bukannya nak datang sekali waktu rombongan merisik tu. Orang datang la tgok bakal  isteri..
abah: mat ki (adik aku), jom cepat kita pi merisik mak hang...
maka tercetuslah ketawa yang berdekah2 dalam umah tu..abah aku ni garang2 pon kadang2 pandai jugak dia buat lawak

emak n abah dikurniakan anak setelah usia perkahwinan mereka 3 thn. dalam masa 3 thn inilah mereka bercinta. aku rasalah.... sebab emak aku selalu bercerita yang mereka berdua ni selalu keluar malam2, tgok wayang(huhuhu...xthn tu tgok wayang)...kadang2 tu emak aku kata pkul 12 tgh malam pon x sampai rumah lagi...memang sakan mak n abah aku ni bercinta...

ok apa bercinta selepas kahwin.. emak n abah aku bahagia ja sampai sekarang.. aku tgok makin tua ni makin romantik. keluar jalan2 berdua, gadoh2 manja...hehhehehe,,,kadang2 aku ni suka ikut emak n abah kluar jalan2 sehinggakn suatu hari jiran aku kata kat aku "ct ni kacau betul mak ngn abah nak kluar dating"..huhuhuh aku jugak yang kena..









ini lah gambar perkahwinan emak n abah. siap pakai gaun gitu.






suka kaler purple,,,semenjak aku tgok gambar mak aku pakai baju perple ni la aku minat kaler purple,,hehhehe klu x silap waktu aku tadika or darjah satu,,siap paksa abah beli baju kebaya warna purple lg,,heheh







Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

budak baik mesti klik iklan ni, terima kasih ya..

ANDA PENGUNJUNG KE